לא היה רוב: הארכת תוקף תקנות החירום ביו"ש – נדחתה

איתי גדסי No Comments on לא היה רוב: הארכת תוקף תקנות החירום ביו"ש – נדחתה

הקואליציה מתקשה להשיג רוב לחוקים אותם היא מגבשת ובשל כך הודיע לפני שעה קלה שר המשפטים גדעון סער כי ההצבעה על חוק הארכת תקנות שעת חירום ביו"ש, תידחה בשבוע ימים

בנט ביהודה ושומרון צילום: קובי גדעון/ לע"מ
10:04
30.04.24
בצלאל קאהן ודוד חכם No Comments on אלוף במיל' זיו: "המזח הוא הישג אסטרטגי לחמאס"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לאחר התייעצות, סגן רה״מ ושר המשפטים גדעון סער נעתר לבקשת רה״מ ורה״מ החליפי לדחות בשבוע את ההצבעה על הצעת החוק להארכת תוקפן של תקנות שעת חירום (יהודה והשומרון – שיפוט בעבירות ועזרה משפטית), זאת לצורך מיצוי המאמצים להעברת חוק חיוני זה.

קודם לכן היום התכנסו ראשי סיעות הימין באופוזיציה והודיעו, כי יתנגדו באופן גורף לכל חוק של הקואליציה, במטרה להפיל אותה מיד. זאת נוכח ההסכמה הרחבה יחסית בקואליציה השברירית בה אפילו סיעת מר"צ הסכימו להצביע בעד הארכת החוק.

אלו המשמעויות של אי העברת תקנות שעת חירום, שפג תוקפן בסוף יוני:

1. לא ניתן יהיה להעמיד לדין ישראלים בגין עבירות פליליות שבוצעו באיו"ש בבתי משפט בישראל.
2. לא יהיה מנוס מלהעמיד לדין ישראלים שביצעו עבירות ביו"ש במערכת השיפוט הצבאית (עבריין שהורשע ייאלץ לרצות את עונשו בבתי כלא באיו"ש בלבד).
3. אסירים ביטחוניים ידרשו לעבור לבתי כלא צבאיים באיו"ש (אין כאלה).
4. המשטרה לא תהיה מוסמכת לחקור ביו"ש בגין מעשים שבוצעו בישראל.
5. למשטרה לא תהיה סמכות לעצור ישראלי שביצע עבירה פלילית בישראל וחמק לתוך תחומי יו"ש. מצב זה עלול להפוך את היישובים ביו"ש לעיר מקלט לעבריינים ישראליים.
6. תישלל מישראלים תושבי יו"ש הזכות לביטוח בריאות ממלכתי, הזכות להימנות על חברי לשכות עורכי הדין, וזכויות נוספות במסגרת דברי חקיקה המגדירים תחולה גם על אזרחים ישראלים המתגוררים באיו"ש (כדוגמת: חוק הכניסה לישראל; חוק הביטוח הלאומי; חוק שירות בטחון; פקודת מס הכנסה; חוק מרשם האוכלוסין; חוק אימוץ ילדים ועוד).
7. פקיעת סמכויותיהם של גורמים נוספים ביחס לישראלים המתגוררים באיו"ש: רשות המסים, המרכז לגביית קנסות, רשויות ההוצאה לפועל ועוד.



0 תגובות